Szkolenia

Najbliższe prezentacje, wykłady, szkolenia, imprezy branżowe:

Data Miejsce Nazwa
Zarządzanie sklepem internetowym za granicą – 11 ważnych kwestii
Najciekawsze kampanie, posty i reklamy na Dzień Kobiet 2023 – zestawienie 10 kreacji
Zmiana postrzegania roli kobiet w świecie reklamy
OKR – co to jest i jakie kroki warto wykonać, aby zacząć na nich pracować?
Projektowy survival – jak zarządzać projektami, żeby przetrwać w biznesie?
Reklamy na walentynki 2023 – TOP 10 kreacji
Break Into Something Good

Fani serialu „Breaking Bad” nie przejdą obok tej reklamy obojętnie! Kultowi bohaterowie serialu – Walter White i Jesse Pinkman – zachwycają się autorskimi chrupkami PopCorners, a cała reklama opatrzona jest hasłem „Włam się do czegoś dobrego”. No i chyba się włamali… do serca barona narkotykowego, któremu skradli serce smakiem chrupek bezglutenowych. 😉

3. Doritos Super Bowl 2023 Ad

Jacks New Angle

Zostając w temacie snacków: podczas Super Bowl 2023 pojawiła się również reklama Doritos! Motywem przewodnim jest oczywiście trójkąt w przeróżnych formach: chipsów, trójkątów do gry, oświetlenia, strojów, fryzur, a nawet pianina! Hasło „Try another angle” jest tutaj jak najbardziej trafne. 🔺

4. General Motors & Netflix

Reklamy Super Bowl 2023 – zestawienie 10 najciekawszych spotów
Sprzedaż online za granicą – poradnik na start
5 kroków, aby zdobyć dofinansowanie do szkoleń
Czym jest lejek marketingowy?
Jak robić skuteczny pitch sprzedażowy i sales wideo?
Trendy marketingowe 2023 – opinie 22 ekspertów z branży
Marketingowe osobowości roku 2022 według prelegentów I Love Marketing
Czego szukasz w Święta?” (19 mln wyświetleń). Pod koniec obu w moim oku pojawiła się łezka wzruszenia. 😊

Zobacz też zestawienie 25 najlepszych reklam świątecznych według sprawny.marketing!

2 Google Trends

Nie jest to wprost reklama, ale podsumowanie 2022 roku przez pryzmat tego, co ludzie wyszukiwali w Google przez ostatnie 12 miesięcy. Każde coroczne podsumowanie od Google Trends jest dla mnie zawsze ciekawe, ale to szczególnie mnie wzruszyło. Opowiada o tym, jak po czasach pandemii społeczeństwo nabrało odwagi w walczeniu o siebie, swoją tożsamość i dbanie o innych.

Krzysztof Marzec

CEO w DevaGroup, agencji z tytułem Partner Google Premier i Google Rising Star. Trener SEO, Google Ads & Analytics, prowadził szkolenia dla najlepszych agencji i domów mediowych bezpośrednio na zlecenie Google, szkolił w Akademii Google Partners. Autor dwóch książek z wyprzedanymi nakładami, ponad setki artykułów i wysoko ocenianych kursów online.

Podczas rekrutacji, gdy rozmawiamy z kandydatami i specjalistami, bardzo często okazuje się, że na porządku dziennym w wielu firmach (i nie jest to domena tylko naszej branży) są takie praktyki, jak: naciski na zawieranie umów B2B, zaniżanie wynagrodzeń przez umowy zlecenie oraz mobbing (bo pewne rzeczy należy nazywać wprost) w postaci bezpłatnych nadgodzin. Dlatego tak bardzo spodobało mi się „Szanuj siebie”, czyli akcja bojkotowania nieuczciwych praktyk w rekrutacji, za którą stoi No Fluff Jobs. Widać, że temat jest ciekawy i budzi żywe zainteresowanie – mój post na ten temat złapał, bagatelka, niemal 900 tys. wyświetleń na LinkedInie.

W wielkim skrócie: akcja wymierzona jest przeciwko marnowaniu czasu kandydatów, które często objawia się brakiem umieszczania w ogłoszeniu widełek wynagrodzenia przewidzianych dla danego stanowiska. Aplikujesz, poświęcasz czas i dowiadujesz się, że firma nie dysponuje stawkami, które mogą Cię zachęcić do współpracy. Liczba CV się zgadza, dział rekrutacji miał ręce pełne roboty i pokazał tabelki z kandydatami… tylko na koniec mnóstwo osób straciło cenny czas. To tylko jeden z wielu elementów kiepskich procesów rekrutacyjnych, jakie adresuje ta kampania – zdecydowanie polecam zapoznać się z całością.

kampanie z 2022 roku

Kolejna świetna kampania społeczna 2022, choć z zupełnie innego zakresu, to „Dziewczynki mogą wszystko!”. To doskonale przygotowana – przede wszystkim komunikacyjnie – kreacja, która chce przełamać zakorzenione stereotypy ograniczające dzieci. LEGO chce walczyć z sytuacją, w której dzieciaki nie rozwijają swoich pasji z obawy przed wyśmianiem przez rówieśników.

Wojciech Popiela

Specjalista UX i optymalizacji konwersji metodami badawczymi. Co-Founder agencji CRO/UX Webmetric. Ze swoim zespołem dostarcza wartość dla biznesu, zwiększając użyteczność i współczynnik konwersji stron www, sklepów oraz aplikacji. Prowadzi również kanał UX On the Way, gdzie w prosty sposób mówi o doświadczeniach użytkowników w biznesie oraz roli badań w procesie projektowym. Współpracował m.in. z takimi markami, jak Bauer Media, Komputronik, Neonail i Eurocash.

Która kampania reklamowa 2022 zrobiła na mnie mocne wrażenie? Zdecydowanie prezentacja narzędzi Apple wspomagających osoby z niepełnosprawnością. Reklama zatytułowana jest „The Greatest” i można ją zobaczyć na YouTube: 

Anna Ledwoń-Blacha

Co-founder & Creative Director w agencji More Bananas oraz co-founder i główny organizator CRASH Mondays. Szkoleniowiec – głównie w zakresie mediów społecznościowych i customer experience. Była trenerka w agencji Socjomania, gdzie szkoliła z mediów społecznościowych, obecnie trenerka w IAB Polska. Współautorka kilku kursów e-learningowych. Ma międzynarodowy certyfikat DIMAQ PROFESSIONAL potwierdzający wiedzę i doświadczenie z zakresu digital marketingu.

Która z kampanii społecznych lub reklam 2022 wywarła na mnie największe wrażenie? Rzutem na taśmę – bo kampania pojawiła się z końcem roku – „Nic co ludzkie nie jest nam obce” fundacji Avalon.

Aleksander Cierniewski

CEO Semcore. Pełen energii lider. Dba o kluczowe procesy, kulturę organizacyjną i współpracę ze wszystkimi zespołami w firmie. Niekwestionowany autorytet z obszaru sprzedaży, który efektywnie realizuje cele biznesowe. Członek rady programowej w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Pasjonat e-commerce i podejścia Customer Success.

Chyba nie ma lepszej reklamy dla Polski niż społeczne zaangażowanie w dniu i w tygodniach po wybuchu wojny w Ukrainie. W rankingu opublikowanym przez Bloom Consulting Journal zostaliśmy wyróżnieni jako „winning country” jeśli chodzi o działania podjęte w ramach pomocy Ukraińcom.

W przypadku działań typowo marketingowych warto wyróżnić Muzeum Narodowe w Warszawie, które radzi sobie świetnie – czego przykładem jest m.in. kampania promująca wystawę Witkacego i opublikowanie na Instagramie filtra AR.

Jeśli chodzi o kampanię globalną zdecydowanie słusznym kierunkiem jest inicjatywa Stand for the Silent, w ramach której sprawnie wykorzystano big data w odpowiedzi na rosnącą liczbę samobójstw wśród nastolatków. Nie sztuką bowiem jest zbierać dane o klientach. Sztuką jest je wykorzystywać – zwłaszcza w tak kreatywnych i wartościowych projektach. 

Zobacz też podsumowanie kreacji z 2021 roku: Kampanie reklamowe 2021, o których lepiej nie zapominać w 2022 roku! ❤

Artykuł Najciekawsze kampanie reklamowe i społeczne z 2022 r. według prelegentów #ilovemkt pochodzi z serwisu sprawny.marketing • Szkolenia • Konferencje • Magazyn.

Najciekawsze kampanie reklamowe i społeczne z 2022 r. według prelegentów #ilovemkt
Marketingowe podsumowanie roku 2022: co zdominowało branżę? Opinie prelegentów ilovemkt
Content gap w e-commerce – na czym polega i jak go uniknąć?
E-commerce – co to i dlaczego warto się nim zainteresować?
Wpływ hostingu na kampanie reklamowe i SEO
Black Friday – lista promocji i rabatów na narzędzia marketingowe
Newslettery marketingowe – TOP 14, które warto subskrybować
Wiadomości RCS – czym są i czy mają szansę wysłać SMS-y na zasłużoną emeryturę?
5 strategii Customer Experience, które możesz wykorzystać w swojej firmie
Konto firmowe na Instagramie – jak je prowadzić?
Paweł Tkaczyk
  • 411: Twoja marka osobista cię przytłacza? Możesz to zmienić
  • Michał Wrzosek
  • 410: Zdobywanie klientów cię męczy? Jest na to sposób!
  • Polskie podcasty o marketingu i biznesie – TOP 20 podcastów, które warto znać!
    Skuteczna reklama w internecie – porady od 6 ekspertów, jak ją przygotować i przeanalizować jej wyniki
    Brand purpose marki – jak go stworzyć krok po kroku?
    UX w SEO – czyli jak UX może pomóc w pozycjonowaniu?
    Zwroty w e-commerce – nieoczywisty sposób na wzrost sprzedaży
    Marketing offline i online – wrogowie czy przyjaciele?
    Rebranding i repozycjonowanie marki – co musisz wiedzieć?